Loading

wait a moment

Tips om meer te bewegen!

Inmiddels is het wel duidelijk dat bewegen goed is voor is. Meer beweging was de afgelopen jaren al flink in opkomst maar zeker de laatste twaalf maanden is meer bewegen steeds meer een hype geworden. Door het corona zitten mensen veel thuis en daar willen ze af en toe natuurlijk even van weg. Maar wanneer bewegen we eigenlijk genoeg? Is dat al bij 30 minuten per dag of bewegen we pas voldoende bij 60 minuten per dag? Volgens verschillende richtlijnen doen we er goed aan om minstens 150 minuten per week aan matige intensieve inspanning te doen. Dit is bijvoorbeeld wandelen, fietsen, hardlopen of zwemmen. Maar komen we daar eigenlijk ook wel aan? En zo niet, hoe komen we dan meer in beweging? In dit blog hebben we een aantal waardevolle tips voor je op een rijtje gezet!

Meten is weten

Weet jij eigenlijk wel hoe veel je beweegt per week of gaat het voornamelijk op de gok? Door je beweging te meten kan je, je bewegingsactiviteit inzichtelijk maken. Wanneer je, je bewegingsactiviteit inzichtelijk maakt kan je veel beter inzien of je voldoende beweegt. Een handig apparaatje hiervoor is natuurlijk een stappenteller of een tracker. Deze apparaten houden bij hoeveel je hebt bewegen en drukken dit uit in kilometers en stappen. Daarnaast wordt je er dus ook mee geconfronteerd en kan dit een goede motivatie voor je zijn waardoor je nog meer gaat bewegen. Als je bijvoorbeeld op je scherm 8.000 stappen ziet staan en je wilt graag per dag 10.000 stappen zetten, zal je ook ’s avonds er nog even op uit trekken om die 2.000 stappen te halen.

Maak bewegen leuk

Niet iedereen vindt hardlopen of naar de sportschool gaan leuk en dat is ook helemaal niet erg. Iedereen is (gelukkig) verschillend en zal dus een andere manier van bewegen leuk vinden. De ene gaat veel liever fietsen terwijl de ander het gezellig vindt om met de hond te wandelen. Weer een ander haalt meer voldoening uit touwtje springen of naar de sportschool gaan. Kijk wat jij leuk vindt en waar je motivatie uit haalt. Alleen op deze manier zal je het meer bewegen ook echt daadwerkelijk vol gaan houden.

Wissel het af

Ook al vind je wandelen ontzettend leuk, het kan op den duur wat eentonig worden. Probeer het daarom af te wisselen met bijvoorbeeld fietsen. Je kan overigens ook andere dingen afwisselen om meer in beweging te komen. Ga eens met de fiets naar je werk in plaats van met de auto. Op deze manier beweeg je meer en je moet toch naar je werk toe. Is je werk voor je gevoel net iets te ver weg? Dat hoeft geen smoes meer te zijn. Tegenwoordig heb je namelijk elektrische fietsen, zoals een speed pedelec, die je twee keer zo snel van A naar B brengen. Wil je een speed pedelec kopen of een ander soort elektrische fiets? Kijk dan eens bij de Fietsvoordeelshop.nl.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *